Vrtićke grupe

Jaslena grupa

Mlađa vrtićka grupa

Srednja vrtićka grupa

Starija vrtićka grupa

Predškolska grupa

Jaslena grupa

Mešovita jaslena grupa

Našu grupicu čine deca od 1-3 godine. Uz puno pažnje i ljubavi prema svakom detetu medicinske sestre -vaspitači pomažu deci da formiraju svoju ličnost i usvoje nove navike. U njoj vaspitno obrazovni rad se sprovodi :

-kroz igru

-pesmu

-učenje i usvajanje higijenskih navika kao i

-emocionalno-socijalni razvoj svakog pojedinačnog deteta.

Period adaptacije u jaslenoj grupi

Polazak u vrtić uglavnom predstavlja prvi duži period odvajanja dece od roditelja kao i upoznavanje sa novim osobama i prostorom.Svako dete drugačije reaguje na odvajanje i svakom detetu se pristupa na drugačiji način. Medicinske sestre -vaspitači gledaju da period adaptacije detetu prođe na što manje stresan način i da prihvate novonastalu situaciju sa pozitivnim emocijama.

 

Mlađa jaslena grupa

Mlađu jaslenu grupu čine deca od 1-2 godine. U tom periodu odrastanja deci je najpotrebnija ljubav i pažnja. Medicinska sestra-vaspitač se u ovom periodu kocentriše da dete oseća sigurnost i poverenje od nje kao i da brine o  nezi deteta.

Starija jaslena grupa

U ovom periodu medicinske sestre- vaspitači pomažu deci da razviju socijalne odnose, da deca rade stvari samostalno kao što su: oblačenje, svlačenje, samostalno hranjenje, polako odvikavanje od pelena u dogovoru sa roditeljima.

Svako dete je različito i ima različitu ličnost i uloga medicinske sestre -vaspitača je da pomogne detetu da izgradi i iskaže svoju ličnost.

Mlađa vrtićka grupa

Grupa dece uzrasta od 2 do 3 godine u kojoj je primarni cilj zadovoljenje osnovnih fizioloških potreba kao sto su san, hrana i razvoj osnovnih higijenskih navika. Potreba za kretanjem je takodje nešto na šta se posebno obraća pažnja redovnim izvodjenjem dece u dvorište.
Razvoj fine i krupne motorike, senzo-motorne veštine, razvoj govora, likovne i intelektualne aktivnosti sprovode se putem igre i projektnih usmerenih aktivnosti.
Jedan od glavnih ciljeva rada vaspitača sa ovom uzrasnom grupom jeste osamostaljivanje dece.

Srednja vrtićka grupa

* Četvorogodišnjaci se obično jako lepo i srećno igraju sa drugom decom. Tako da im mi vrlo rado organizujemo igre kroz koje oni spontano usvajaju nova znanja

* U ovom uzrastu učimo decu da shvate osećanja drugih oko sebe i da mogu da se saosećaju sa drugima.

* Takođe je bitno da deca nauče da kroz igru stiču prijatelje, tako da im često ponudimo igrece u kojima oni deli igračke i uče da čekaju svoj red, bar neko vreme.

* Trudimo da podstičemo pravilan fizički razvoj dece tako da što im organizujemo razne fizičke aktivnosti.

* Deca u ovom uzrastu i dalje uče šta je realnost, zato se mi često igramo igre uloga odrasle osobe, kao što su igre “mame i tate” , imitiranje kućnih poslova…

* Ponekad u ovom uzrastu deci svet može izgledati prilično strašno, zato se mi trudimo da obezbedimo redosled i rutinu u dnevnim obavezama da bi se dete osećalo sigurno.

Starija vrtićka grupa

Petogodisnjaci jako lako sklapaju prijateljstva i vrlo brzo prihvate nove drugare u vrticu. Dosta su odgovorni i vole da brinu o mladjima od sebe. Upravo zbog toga svaki put kada idemo van vrtica deca su uparena sa mladjima od sebe kako bi brinuli o njima. Deca ovog uzrasta se vise ne igraju iskljucivo sa decom istog pola vec pratnere za igru biraju prema senzibilitetu. Petogodisnjaci shvataju svet oko sebe i ne plase se da postave mnogobrojna pitanja kako bi otkrili nesto vise. Deca ovog uzrasta vole da istrazuju i zbog toga se trudimo da sredina u kojoj borave bude podsticajna, kao i da aktivnosti koje radimo budu raznovrsne. Petogodisnjaci su vrlo razumni i zbog toga se trudimo da razgovaramo o svemu sa njima i da sve nastale situacije resavamo zajedno kao grupa. Deca ovog uzrasta vole da budu najbolja i ne prihvataju poraz tek tako i upravo zbog toga smo pokrenuli projekat koji se tice drustvenih igara. Igrajuci razlicite drustvene igre deca sve bolje prihvataju poraz, saradnja medju njima je mnogo bolja i shvataju zbog cega nije lepo varati tj. zasto se pravila trebaju postovati. Deca ovog uzasta vole da znaju kada se i zbog cega nesto radi i s toga se trudimo da odrzavamo dnevnu rutinu kako bi se deca osecala sto prijatnije. Aktivnosti koje radimo su vecinom grupnog tipa kako bi saradnja medju decom bila sto zastupljenija ali radimo i aktivnosti koje zahtevaju od njih da se skoncentrisu iskljucivo na svoj rad kako bi se polako pripremili za predskolski program. Veliki broj dece ovog uzrasta zna da napise svoje ime. To svakako nije nesto sto je obavezno ali s druge strane necemo potiskivati zelju dece za tim.

Predškolska grupa

SAMO DA SE ZNA PREDŠKOLAC SAM JA

– U okviru „Godina uzleta“ pratimo dečja interesovanja i organizujemo istraživanja, izložbe, štenje, pozorište, posete muzejima, igre spretnosti u parku…
– Negujemo lep odnos prema knjizi kroz dan za omiljenu knjigu
– Negujemo i razvijamo ljubav prema filmu
– U okviru slobodnih aktivnosti podstičemo umetnost, kreativne radionice, grafičku spretnost…
– U okviru radionica naša mašta može svašta negujemo glumu, pozorište lutaka, pozorište senki
– Organizujemo i interesantne posete raznih ličnosti u skladu sa projektom

Upis se vrši tokom cele godine uz subvencije grada!