Predškolska grupa (6-7 godina)

Predškolska grupa u našem vrtiću namenjena je deci uzrasta od 6 do 7 godina i predstavlja ključnu fazu u pripremi za polazak u školu. Naš program pažljivo je osmišljen kako bi deci pružio sve potrebne alate za uspešan prelazak iz vrtića u školsko okruženje, uz poseban naglasak na razvoju samostalnosti, odgovornosti i socijalnih veština.

U ovoj fazi deca već pokazuju znatnu samostalnost i radoznalost, a predškolski program pomaže im da dodatno razviju ključne kognitivne i emocionalne sposobnosti potrebne za školu. Naši vaspitači rade na tome da deca steknu osnovna znanja i veštine, ali i da se osećaju sigurno i spremno za buduće školske izazove.

Priprema za školu je glavni fokus u predškolskoj grupi. Program se sastoji od aktivnosti koje pomažu deci da razviju logičko razmišljanje, pažnju, koncentraciju i sposobnost rešavanja zadataka. Deca uče osnovne matematičke pojmove, prepoznaju slova, vežbaju pisanje i razvijaju jezičke veštine. Kroz ove aktivnosti, deca se upoznaju sa konceptima koji će im biti potrebni u školi, ali na način koji je prilagođen njihovom uzrastu, uz igru i zabavne zadatke.

Dnevne aktivnosti u predškolskoj grupi osmišljene su tako da deci pruže priliku da razvijaju sve potrebne veštine kroz igru, individualne zadatke i grupne projekte. Ove aktivnosti uključuju:

  • Matematika i logika: Deca kroz igre uče osnovne matematičke operacije, prepoznavanje brojeva, sortiranje predmeta po veličini, obliku i boji, kao i rešavanje jednostavnih zagonetki. Naši vaspitači koriste kreativne metode kako bi deci omogućili da na zabavan način usvajaju ove veštine.
  • Veštine čitanja i pisanja: Deca uče prepoznavanje i pisanje slova, uvežbavajući svoje grafomotoričke veštine kroz razne zadatke, pisanje reči i slova. Kroz ove aktivnosti, deca postepeno usvajaju osnove pismenosti, pripremajući se za školske zadatke.
  • Razvoj fine motorike: Aktivnosti poput crtanja, bojenja, pravljenja rukotvorina i slaganja pomažu deci da razvijaju finu motoriku, neophodnu za pisanje i precizno izvođenje zadataka u školi. Uvežbavanje preciznih pokreta kroz igru važan je korak u pripremi za školske aktivnosti.
  • Socijalne veštine i timski rad: Kroz grupne projekte i zajedničke igre, deca uče važnost timskog rada, razvijaju empatiju i uče kako da sarađuju sa svojim vršnjacima. Naši vaspitači pažljivo prate dinamiku u grupi, ohrabrujući decu da zajednički rešavaju zadatke, prepoznaju tuđe emocije i grade pozitivne odnose sa drugima.
  • Emocionalna inteligencija: U predškolskoj grupi deca uče da prepoznaju i izražavaju svoje emocije na konstruktivan način. Kroz svakodnevne situacije i vođene razgovore, deca razvijaju sposobnost da razumeju svoje emocije, ali i osećanja svojih vršnjaka, čime se podstiče razvoj emocionalne inteligencije, važnog preduslova za uspešan školski život.

Boravak na otvorenom igra važnu ulogu u svakodnevnim aktivnostima. Deca se kroz igru na otvorenom osnažuju fizički, razvijaju motoričke sposobnosti i uče o prirodi. Fizička aktivnost pomaže deci da razviju zdrav osećaj discipline, dok im timske igre pomažu da jačaju prijateljstva i razvijaju osećaj zajedništva.

Tematski projekti i radionice u predškolskoj grupi dodatno razvijaju maštu i kreativnost dece. Deca učestvuju u raznim projektima koji kombinuju umetničke, naučne i društvene veštine. Kroz ove projekte deca uče kako da planiraju, sarađuju sa drugima i razvijaju osećaj odgovornosti za završetak zadatka.

Saradnja sa roditeljima je ključni deo pripreme za školu. Redovni sastanci sa roditeljima omogućavaju vaspitačima da prate napredak deteta i zajedno sa roditeljima planiraju dodatne aktivnosti koje će pomoći detetu da se što bolje pripremi za školu.